keskiviikko 14. lokakuuta 2015

Toisen kerran psykologilla..

En sitten muistanut peruuttaa psykologin tapaamista, joten menin sinne paikalle.
Jälleen kerran mua hiukan ihmetytti se, että ko psykologi kertoi mulle muista asiakkaistaan melko yksityiskohtaisestikin. Mietin vaan, että mitä se musta mahtaa kertoa muille asiakkailleen...

Juteltiin psykologin kanssa niitä näitä, kerrattiin tapahtunutta, puhuttiin tulevasta. Kuulin myös, että viimeisen kahden kuukauden aikana on tullut tällä alueella kaksi uutta kohtukuolemaa. Haluaisin oikeasti tietää, miksi tällä alueella on ollut näitä tänä vuonna enemmän kuin koskaan ennen. Jos jollain on asiasta enemmän tietoa, otan sitä mielelläni vastaan!

Keskustelimme ihmisten erilaisista tavoista selvitä surusta ja menetyksestä. Kuten olen itsekin huomannut, minulla on vahva tukijoukko, jonka antamalla voimalla olen selvinnyt oikeastaan paremmin kuin olisi voinut kuvitella. Psykologi luokitteli minut selviytyjäksi. Aika lyhyen ajan perusteella tehty luokitus, toivottavasti hän oli oikeassa.

Hassulta tuntui myös se, että aikamme keskusteltuamme, psykologi sanoi, että huomaatko miten pidät tilanteet kokoajan hallinnassa. Se osoittaa kuinka älykäs olet.. Onhan se toki imartelevaa, että pidetään älykkäänä selviytyjänä, mutta väkisinkin tulee mieleen, että vähä-älyisenäkö mä sen lähetteen sinne sain??

Jokatapauksessa, psykologin arvio oli se, ettei tällä hetkellä ole mitään syytä jatkaa käyntejä, vaan saan itse katsoa tulosten (tai niiden puutteen) jälkeen, että haluanko vielä käydä juttelemassa hänen kanssaan..

Tästä tuli mieleen, että toivottavasti ne ihmiset, jotka samassa tilanteessa tarvitsevat ammattiapua, todella saavat sitä, eikä tämä kahden käynnin ratkaisu ole mikään yleinen käytäntö. Kuten "vertaistuki-ihmisten" kanssa käydyistä keskusteluista olen kuullut, olen tässä alkutaipaleella ainakin päässyt "helpolla". Toivottavasti niin on jatkossakin, vaikka tiedän, että "takapakkia" tulee vielä eteen ja todennäköisesti monta kertaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti